Monday, June 6, 2011

L.A.P

Da lama tak update blog ni..busy..huhu..Sekarang ni sedang bercuti sem.5 bulan..wahh lama tak..tapi bukan la bermaksud tak buat apa-apa dalam 5 bulan ni..Sebenarnya sedang berpraktikal di Mahkamah Tinggi Muar. Bukan berseorangan..Tapi bertiga..Bersama Zeema yang cool dan Dayah yang peramah..Dan kami baru disertai dgn seorang member dr UTM yang menggelar dirinya Jejet..Maka jadilah kami 4 Dara Pinggitan..haha..bersama-sama melanguk, bergurau senda dan bekerjasama.
 Menimba ilmu praktikal di sini bukan mudah. Sebelum merasa sendiri berpraktikal di sini mcm-mcm versi da dengar. Tak byk kerja la..Banyak kerja la..Ada juga yang kata xde apa-apa sgt pun yang boleh dpt di mahkamah. Setelah berada di sini selama sebulan lebih, banyak juga yang kami dpt sebenarnya. Daripada uruskan surat-surat untuk dikembalikan kepada lawyers sampailah kepada prosedur-prosedur untuk memfailkan sesuatu tindakan..
Antara kerja-kerja yang mencabar utk kami..

·         Prosedur-prosedur bankruptcy
·         Prosedur lelong
·         Perbezaan untuk mode of starting action..

Bukan ape..tak pernah belajar..so agak mencabar..cam nk exam pun ada..huhu..Tapi yang paling seronok ialah pergi ke bilik fail dan baca fail-fail kes jenayah.. Nk tau kenapa? Huhu..tanya sama itu Dayah, Zeema and Jejet.. Kalau mereka nk bgtw la..haha..

Harap-harap selepas ini, sebelum berakhirnya 3 bulan ini kami dpt belajar lebih lg..Untuk bekalan masa akan dtg.. InsyaAllah...











gmbr2 sekitar praktikal di Mahkamah Tinggi Muar..huhu..
pantun ciptaan Zeema dan diriku..haha..
leh teka tak tmpal ktne??

tgh duk study kes ni..huhu

ada gaye TP x?

:)

suka-suki...




akan diupdate nnti ye kwn2..tunggu cerita-cerita seterusnya...

No comments:

Post a Comment