Friday, August 2, 2013

bila kamu rasa nk give up...

" Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (sahaja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka belum diuji? Dan sesungguhnya Kami (Allah) telah menguji orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar, dan sesungguhnya Dia (Allah) mengetahui orang yang dusta. " (Surah Al-Ankabut, 2-3)


siapa yg xpernah rasa down, nk give up or lari dari masalah?
semua org rasa dan lalui perkara ni..
so i ended up bersabar..insyaAllah ada hikmah..
bilamana kamu rasa resah, rasa kehilangan, rasa xde semangat..cuba istiqamah..tenangkan diri..beristigfar..
jika kamu rasa kamu malang..ada yg lebih malang..
Allah sentiasa mendengar doa hambaNYa...jgn putus asa..
selalu aku ingtkan kpd diri sendiri..
biar org nk mengata..xperlu kita tagih simpati..dan aku pon xnk cerita..bcoz Allah knows..
better if u mntak dgn Allah..drpd mengeluh..
menangis lah..tangisan itu melegakan..bkn kerana kamu lemah..
jika tidak mengapa Allah ciptakan air mata itu?
puas aku menangis..tp akhirnya aku tenang..
tangisan itu membuang segala beban di hati..
aku tahu Allah dah tetapkan sesuatu di akhir nnti..
bukankah Allah itu MAHA MENGETAHUI??
cinta Allah sentiasa ada...PERCAYALAH...

No comments:

Post a Comment