Sunday, December 22, 2013

si penipu yg tak cerdik..(penipuan sms)

di suatu petang yg damai di mana semua org bekerja dan aku melepak di rumah menghadap lappy comel bwarna merah konon2 sokong M.U aku menerima satu sms dr no 0128644516."RM0,Your Card telah berjaya dan memenangi hadiah GRAND PRIZE. dr shell (M) Berhad RM20.000 RIBU No siri.4D257SR sila dail talian: 012-8643-601 www.shell-my.com".(ini adalah sms asli dr pengirim)
Maka aku yg cerdik pandai dgn pantasnya mmbuka laman web tertera kerana dlm hati berkata alangkah bgus dan bertuahnya klau ptg2 mcm ni betol2 de durian runtuh..lepas gak duit kahwin kan..
tp maka luluhlah hati bila melihat laman web tersebut yg sah2 lah penipu kerana terlalu keanak-anakkan isi kandungannya..ejaan tunggang langgang dan mmg org tak tahu IT pon boleh agak ni kje bdak bru blaja wat website..choiii..melepas rncgn aku nk kahwin hjung thn dpn ..maka goggle lah aku dgn keyword peraduan shell..dah byk penipuan mereka ni.dulu-dulu ada gak dpt sms mcm ni..tp bkn shell..ape nth xberapa nk ingt..tlonglah manusia bijak pndai.jgn mudah terpedaya..yg kurg cerdik akan sentiasa cri jln utk menipu..aiseyh.niat nk mngenakan si pnghntr msg td terbantut bila baki kredit cuma ada rm3 shj mmndangkan smlm da bergayut dgn super saver..takpelah..lain kali sajelah..tq la indon woii kerana memberi harapan palsu utk aku..hahhha

*lau rajin tngokla website tu.n klik kt winner list..die provide nme pemenang..yg xlogik tu, kt bhgn no ic..de plak org lahir tarikh lahir 79 hb..aku sepok jgk si indon ni karang

No comments:

Post a Comment